DERSİMİZ MÜZEYE TAŞINIYOR: KÖY OKULU ÖĞRENCİLERİ TARİHLE BULUŞUYOR
153
08:47
17.01.2025

DERSİMİZ MÜZEYE TAŞINIYOR: KÖY OKULU ÖĞRENCİLERİ TARİHLE BULUŞUYOR

Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Mersin Arkeoloji Müzesi iş birliğiyle hayata geçirilen "Dersimiz Müzeye Taşınıyor" projesi kapsamında, köy okullarındaki öğrencilerin tarih ve kültürle buluşmasını sağlıyor. Proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin "okul dışı öğrenme ortamları" ve "fırsat eşitliği" hedefleri doğrultusunda, her ay bir köy okulundan öğrencilerin müzeyi ziyaret etmeleriyle devam ediyor.

Bu kapsamda, 14 Ocak 2024 tarihinde İTO Şehit Mehmet Güçlü İlkokulu 4. sınıf öğrencileri, Mersin Arkeoloji Müzesi'nde unutulmaz bir gün geçirdi. Öğrenciler, arkeologlar ve müze eğitmenleri eşliğinde Anadolu'nun zengin tarihi mirasına dair büyüleyici hikayeler dinledi ve çeşitli uygulamalı atölyelere katıldı.

Müze gezisi sırasında, öğrenciler tarihin derinliklerinde bir yolculuğa çıkarak, Anadolu'nun köklü medeniyetlerinin kültürel mirasımıza katkılarını öğrendi. Projenin en çok ilgi çeken etkinliklerinden biri olan "Topraktan Tarihi Eser Bulma" atölyesi, öğrencilere arkeolog gibi kazı yapma ve tarihi eserleri keşfetme deneyimi sundu. Ayrıca "Kil Şekillendirme" atölyesi ile öğrenciler yaratıcılıklarını sergileyerek el becerilerini geliştirme fırsatı buldu.

Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Badas, bu projenin öğrencilerin sadece tarih bilgilerini geliştirmekle kalmayıp sosyalleşme ve kültürel değerlere yönelik farkındalık kazanmalarına da katkı sağladığını belirtti. "Dersimiz Müzeye Taşınıyor" projesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin; "Bölgelerindeki bilim merkezleri, müzeler ve sanat merkezleriyle iş birliklerini artırma" hedefine önemli bir destek sunuyor.

Etkinlikten büyük keyif alan öğrenciler, kazı çalışması yapmanın ve kendi elleriyle eserler oluşturmanın heyecan verici olduğunu ifade etti. Proje, mayıs ayına kadar her ay farklı bir köy okulundan öğrencilerin katılımıyla devam edecek. Bu değerli proje, eğitimde fırsat eşitliğini artırırken öğrencilerin tarih ve kültüre yönelik olumlu bakış açıları geliştirmelerini hedefliyor.

17-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-2025

Yayın Tarihi: 17.01.2025