MERSİN MEZİTLİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

ERASMUS + KA201 Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar "Farklıyız, Saygılıyız, Sizinle Güçlüyüz: Disleksi" projesi BASIN BÜLTENİ

ERASMUS + KA201 Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar

ERASMUS + KA201 ? Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar

"Farklıyız, Saygılıyız, Sizinle Güçlüyüz: Disleksi" projesi

BASIN BÜLTENİ

 

ERASMUS + KA201 - Okul Eğitiminde Stratejik Ortaklıklar "Farklıyız, saygılıyız, sizinle daha güçlüyüz: disleksi" PROJESİ BASIN BÜLTENİ Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Avrupa Birliği tarafından Erasmus+KA201 - Okul Eğitiminde Stratejik Ortaklıklar kapsamında uygulanan "Farklıyız, Saygılıyız, Sizinle Güçlüyüz: Disleksi" projesi gerçekleştirildi. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans) tarafından desteğe layık görülen 87.460,00 Avro hibe verildi. Projenin gönderen ortakları, farklı Avrupa ülkelerinde ilköğretim sağlayan ilk ve orta dereceli şirketlerdir. Ortakların listesi aşağıdaki gibidir:

1. Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü - Türkiye (Koordinatör)

2. Vali Şenol Engin İlkokulu - Türkiye

3. Platon M.E.P.E - Yunanistan

4. Panevezys "Zemynos" progymnasium - Litvanya

5. OOU "Panajot Ginovski" - RoN Makedonya

 

Disleksi (Özel Öğrenme Güçlüğü): Kişinin normal veya üstün zeka düzeyinde olmasına rağmen okuma, yazma ve dil becerilerinde sorun yaşamasına neden olan özel bir öğrenme bozukluğudur. bir öğrenci bu durumu yaşıyor. Bu öğrenciler, ebeveynleri veya eğitimcileri tarafından tam olarak anlaşılmadıkları için eğitim hayatlarında zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Önceliğimiz, Proje faaliyetleri kapsamında ele alınması planlanan okuldan ayrılmak ve dezavantajlılarla mücadele etmektir. Disleksi tanısı almış veya tanı aşamasında olan çocukların aktif katılımını sağlamayı amaçlar. Böylece bu öğrencilerin okuldan erken ayrılma riski ortadan kalkacaktır. Proje ortağı kurumlardaki öğretmenlerin meslek profilleri güçlendirilecek; Engellilerin meslektaşları ile sınıf ortamına entegrasyonu Avrupa standartlarında yapılacaktır. Özel öğrenme gücü olan Disleksi sorunu olan öğrenciler, eğitim hayatlarında anlaşılmadıkları ve zorlandıkları için sosyal dışlanma ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Günümüzde giderek ihmal edilen özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin, yani Disleksili öğrencilerin, eğitim ve proje kapsamında ele alınacak etkinliklerle sosyal yönden dışlanmamaları sağlanacak. okul ikliminden uzak. Bu alanda farklı çalışmalar yapan öğretmenler tarafından meslek profilleri güçlendirilecek ve sınıf ortamına uyumları kolaylaşacaktır. Projemizde yer alan Ltt ve yerel etkinliklerle Öğretmen profillerimizi güçlendirmek, kaynaştırma okul kriterlerini karşılamak, mutlu okul iklimleri yaratarak öğretmen ve öğrencilerimizi erken okulu bırakmanın önlenmesi ve temel beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesi konusunda desteklemek amaçlanmaktadır. herkesin kendini okula ait hissetmesi. Bu faaliyetlerle 1-Öğretmenlerimizin disleksi konusundaki yeterlilikleri, eğitim materyallerini belirleme, hazırlama ve bu öğrencileri sınıf içi eğitim etkinliklerine dahil etme yeterliliklerini artıracaktır. 2-Öğretmenler ve okul yöneticileri, uluslararası ve Avrupa Birliği normlarında bir okul gelişim planı hazırlamak ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olacaklardır. 3-AB 2020'nin 7 ana girişimi kapsamında eğitimde yenilik, işbirliği ve verimliliğe katkı sağlayacaklar. 4- Erken okul terkleriyle mücadele etme becerisine sahip olacaklardır. Proje ortakları, Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda disleksi ile ilgili benzer ihtiyaçları olan ve farklı çalışmaları olan PLATON M.E.P.E Okulu, Panevezys "Zemynos" progymnasium Okulu, OOU "Panajot Ginovski" Okulu, Vali Şenol Engin İlköğretim Okulu tarafından oluşturulmuştur. . Proje faaliyetleri 4 LTT faaliyeti ve 3 ulusötesi toplantı olarak belirlenmiştir. LTT faaliyetlerinde toplam 48 katılımcının olması planlanmaktadır. Her kurumdan iki kişinin katılımıyla ulusötesi toplantılar yapılacaktır. Proje faaliyetleri ile;

1- Öğretmenlerimizin disleksi, tanımlama, eğitim materyali hazırlama ve bu öğrencileri sınıf içi eğitim etkinliklerine dahil etme konusundaki yetkinlikleri artacaktır.

2-Ortak ülkelerde ve kurumumuzda bulunan öğretmen ve okul yöneticileri, uluslararası ve Avrupa Birliği normlarında bir okul gelişim planı hazırlamak ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olacaklardır.

3-Farklı öğrenme düzeylerindeki öğrencilerin eğitiminde ve sınıf yönetiminde öğretmenlerin etkili olmalarını sağlayan Avrupa'daki farklı uygulamalar, yaklaşım modelleri, sınıf içi etkinlikler, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanacak ve yeterlilikleri artacaktır. 4- Öğrencilerin ilgi ve becerilerini kolaylıkla ortaya koyabilecekleri bir sınıf ortamı sağlanacaktır.

5- Özel gereksinimli öğrencilerin sınıflarında ve ortak alanlarında sağlıklı ve mutlu vakit geçirmeleri sağlanacaktır.

6- Katılımcı okullarımızda öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin yerel etkinliklerle sosyal uyumu artırılacaktır.

7-AB 2020'nin 7 ana girişimi kapsamında eğitimle ilgili yenilik, işbirliği ve verimlilik alanlarında katkı sağlayacaklar.

8- Kurumlarımız erken okul terkleriyle mücadele etme becerisine sahip olacaktır.

 

07-09-202207-09-202207-09-202207-09-2022

Mezitli Hükümet Konağı. Yeni Mahalle, 33166. Sokak No 9 Kat 3 33330 Mezitli / Mersin - 0324 358 54 64

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.